Smutsig soffa
Har en beige soffa med mockaliknande tyg. Har tidigare använt mig av sofföverdrag till den, men de har lämnat märken. Lite småspill i soffan har det även blivit och smuts från byxor har också satt sig in i tyget.
Jag dammsuger min soffa ofta på grund av allt katthår som sätter sig. Brukar gnugga med en fuktig trasa med lite grönsåpa på ibland med för att försöka "tvätta" den. Har även testat Hagerty Foam Shampoo men jag gillar den inte för fem öre! Lämnar stora fläckar ifrån sig osv. Brukar dölja ryggen och sittplatsen i soffan med hjälp av en filt. Men nu är soffan i behov att rengöras igen. Kom att tänka på detta forum och blev nyfiken på vad ni har för tips.. 🙂
Hur brukar ni göra för att tvätta era soffor eller stolar med stoppning i?
Rent spontant, utan att ha någon som helst specialkunskap i ämnet, fick jag för mig att matt-tvätt borde funka. Ett sånt där skum man sprutar på heltäckningsmattor för att rengöra dem.

Jag brukar använda bilstolsrengöring på mina stoppade möbler. Finns att köpa på t.ex biltema.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
jag köper tekstilrengörning för bilar! Spreja på, gnugga in, torka av, vänta och dammsuga upp det som är kvar!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.