Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 2168 ggr
Fridaaaa
0

Få bort fläck på morgonrock

Har fått fläck på min morgonrock som inte vill gå bort. 
Testat med fläckborttagningsmedel, men ville inte fungera (Vanish). Någon som har tips?
Vet ej riktigt materialet på den men är sån tjockare som morgonrockar brukar vara eller badrock vad man nu vill kalla det. Vet ej vad det är för något som hamnat där på heller.

(har inte ättika eller citron om någon skulle tipsa om något sånt)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
1

Yes-diskmedel!

gnugga in fläcken i detta och låt ligga något dygn med detta innan tvätt =)
tar bort fett/gräs/choklad/blod/hallon/vin fläckar iallafall ^^

[Ztevo]
4

Färga morgonrock i samma färg som fläck!? 😉

Fridaaaa
1

#2 Aldrig 😉 

#1 Ska testa det och se om det fungerar 🙂

Ria74
0

Svårt att råda eftersom man inte vet vad det är för fläck. Olika fläckar kräver olika fläckborttagningar.

Testa att blötlägga fläcken över natten för att se om det löser upp sig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
0

#4 Testat det redan, men hjälpte inte 😕 Diskmedel fungerade inte heller 😕 Även testat med bakpulvet som någon tipsade om, ingen effekt heller.
Nej inte en blekaste själv vad det är för fläck då 😕

Svarttusch
0

Har du testat galltvål? Det brukar ju bita på mycket.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Fridaaaa
0

#6 Nope har inte det hemma. Vart köper man det?

Svarttusch
0

#7 Det finns på lite olika ställen tror jag.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Fridaaaa
0

#8 Hmm ok för kan inte minnas att jag sett det men får kika nästan gång jag ska till affär om jag inte fått bort fläcken till dess

Svarttusch
0

Jag vet inte om det finns på mindre affärer, men större typ Coop forum eller Ica maxi borde ha det tror jag. Min fd svärmor köpte på hemtex tror jag, men det var ett par år sedan.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Fridaaaa
0

#10 Coop forum har vi inget i stan men har Maxi. Så får be sambon kolla där näst han ska in till stan, tyvärr har han redan hunnit köra därifrån nu. 
Vill helst köpa i fysisk butik när man ändå handlar så man slipper onödiga extrakostnader 😛 
Men ska man ha flytande eller icke flytande? Vilket är smidigast?

Svarttusch
0

#11 jag har själv inte använt det, men jag tror den fasta är bäst. Det var iaf den min fd svärmor använde.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Fridaaaa
0

#12 Ok ska köpa det i veckan och testa 🙂

Rita-S
0

Hm, frottétyg du menar? Och brukar du färga håret? Om du gör det kan det ju vara nåt sånt du fått på rocken. Kan va lite svårare att få bort..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Fridaaaa
0

#14 Nope inte hårfärg. Har inte den på mig vid hårfärgning.

Rita-S
0

men hänger den i badrummet så nära att det kanske kunde ha skvättat en liten fläck på den ändå?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Fridaaaa
0

#16 Vet till 100% att det inte är hårfärg 🙂 Förvarar inte badrocken i badrummet samt att fläcken kom långt efter jag färgade håret sist

Tant Grön
0

Går den inte bort kan du sy på någon söt applikation.

Fridaaaa
0

#18 Skulle bli svårt då det är vid armhålan mest så att säga :P Och ganska stor fläck.

Lite till har försvunnit men inte mycket mer :(

[Ztevo]
2

Kanske dags att kassera morgonrock och köpa ny? 👍

Fridaaaa
0

#20 Nej, det är inget alternativ då den inte är gammal eller sliten. Fick den i julklapp 2013.

Något måste det ju kunna försvinna mer med 😮

[Ztevo]
2

Har en tanke,… men näe… Den är för knäpp!

Tant Grön
0

Lämna in till kemtvätt. 🤔

Fridaaaa
0

#23 Vet inte ens vart vi har närmaste och sånt är ju dyrt, billigare att köpa en ny morgonrock xD

[TanatosNyx]
0

Hurdan är fläcken? fet? oljig? torr? kraftigt färgad eller blek? Går det att ordna bild?

Tant Grön
1

Färga i någon snygg färg som är mörkare än fläcken.

[TanatosNyx]
0

risken är att fläcken får en annan färg än resten av plagget när man inte vet vad det är för fläck. (Vis av erfarenhet och några plagg fattigare här)

Fridaaaa
0

#25 Har tvättat morgonrocken så nu är fläcken torr, var den när jag såg fläcken också. Är färgad, inte blekt, för den är mörkare. 
Kan dessvärre inte ladda upp bilder via mobilen på iFokus längre, vill sig inte riktigt :/

#26 Som #27 säger är risken att fläcken blir helt annan färg, samt att då hade jag fått färga den svart 😛 För annars skulle fläcken synas tror jag om jag skulle välja annan färg.

Ria74
1

Tyvärr finns det fläckar som inte går bort på kläder. Vet man inte alls vad det är så är det väldigt svårt att hitta rätt sätt att prova på att få bort den.

Antingen får du testa lite olika fläckborttagningar med risk för missfärgning av tyget alternativt fläcken annars får du leva med fläcken.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
0

#29 Nej jag vet inte alls hur den uppkommit där överhuvudtaget, det är ett mysterium hmmm :/

Nja vet ju inte vad det är för fläck så känns inte så fräscht att ha den där xD Hellre lättare missfärgning i så fall. Men har testat 2 olika fläckborttagning men hjälper inte. Så får se hur jag löser det

Zepp
4

Köp ny morgonrock med samma färg som maten du äter till frukost!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
0

#31 Har dock inte morgonrock/badrock när jag äter frukost och fläcken kommer garanterat inte därifrån 😉

Fridaaaa
0

Försvunnit lite mer nu men verkar inte vilja försvinna mer hmm undra hur den kom dit och vad det är för något :P