Husmorsprat 2014-08-08
Gomorron alla där ute! Hur står det till på denna fredag?
Undertecknade gjorde inte sitt smartaste val i går kväll när hon köpte ett datorspel hon haft lust på ett tag.. runt den tiden hon egentligen tänkt stänga av datorn för att sova.. >.<
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Morgon!
Här är det toppen, är ledig idag och är svalt väder ute vilket behövs.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
TS, haha, det känner jag igen! Men det är ju så kul!
Här händer det saker. Försöker skura väggarna i badrummet, då vi nyss tagit ut badkaret. Men måste nog införskaffa något starkare än grönsåpa. :/
Snart ska jag även montera ihop min hamsterhylla, då jag laserat och lackat den nu. :) Hampisarna får ett eget rum! :)
I övrigt är det ganska lugnt. Måste plugga lite och skriva ihop lite saker till här och där, men det ska nog gå. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

God morgon!
Igår hade jag allmän husmorsdag, bakade en massa bärpajer, kokade morotsmarmelad och blåbär/björnbärsmarmelad.
Efter det blev det storstädning av toalett och kök.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
jag hade storstädning av sängen i går. Med tre katter i huset som älskar att ligga i sängen samt ett sängskydd som håren biter sig fast i och inte lossar i tvätten måste det till.
Jag får loss håren med en silikonvante för dusch! Sån som har nubbar på ena sidan och "hår" på andra. Drar av håren klockrent så jag kan dammsuga det upp, mycket mer effektivt än nån klädrulle :D
Föruten det dammsög jag även soffan, samt golven, tvättade badrummen, vek tvätt, tvättade mer och plockade lite almän skit.
I dag tänker jag bädda om sängen med rena sängkläder, samt sortera lite behåll-och-kast grejer från sovrummet! :)
Husmorar ingenting här idag. Gör lite skolarbete och tar det bara lugnt. :) Det är en ny vecka imorrn, med nya saker att göra! :)
Mvh,
åh men under veckan hinner jag aldrig med. .
Sen måste jag sysselsätta mig under helgarna annars går jag i spinn! Min snyggfis av en finne är på semester nu, och jag har inte träffat homom på hela 2 veckor. ytterligare en vecka får jag vänta tills han är hemma igen och jag känner mig som värsta fjortiss-bruden just nu som suktar och dör efter en halv dag isär!
Det hör med till sagan att han lämnade mig i umeå för att ta båten till vasa och knappa 6 timmar senare skickade medellande om att han saknade mig redan.
Ingen av oss är under 30 år ;) Prata om fjortiss-fasoner pågående här? ;)
Lite dammsugning här på landet. Kommer in mycket damm och skräp i förtältet som sen dras med in i husvagnen. men det är så varmt. men det får nog göras ändå, för jag ska hem en sväng i morgon för tvättstugan. Sen kommer jag nog inte tillbaka förr den 19 20 aug. Det börjar lacka mot slutet av sommaren och man börjar vaara hemma mer. Vi flyttar väl hem i september tror jag.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#6 Jag pluggar på distans, så jag hinner med för mycket ibland känns det som.
Men låter underbart, med suktandet och längtandet! Men förstår att det är jobbigt att vänta. :)
Mvh,

#6 Åh så mysigt att vara sådär riktigt nykär 😍
Själv försöker jag fixa så mycket som möjligt på helgen eftersom sambon är hemma då och kan ta hand om dottern. Idag har jag dammsugit hela nedanvåningen på huset och våttorkat alla golv. Sitter just nu med en kopp kaffe vid datorn och väntar på att golven ska torka medan sambon och dottern sover middag 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar