Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 1389 ggr
Vifyra
0

Kattpiss på rottingsoffa

Har en katt som har pissat ett antal gånger på våra utemöbler i rotting. Hur ska jag få bort det på bästa sätt? Har tagit såpa och vatten, men det blev inte så bra. Det syns att jag har varit där å försökt få bort det. Å vad ska jag gnugga med? "Luddet" från disktrasan fastnade på soffan.. Någon som har något tips på hur man får bort katter från sin trädgård? Har egen katt och hund.. Ska tillägga att jag aldrig har sett någon annan katt på trädgården, utan den måste vara på besök på natten/morgonen. Den pissar även ner hela husgrunden

Vifyra
0

Jag löste nog det själv. Spolade med vattenslangen där pissfläckarna och såpan var, sedan satte jag ut soffan i solen. Nu syns det faktiskt ingenting. Tog även en trasa med ättika å "smörjde" in på möblerna + upp till altanen. Hoppas dett hjälper. Men jag tar mer än gärna emot tips om hur man blir av med katter på trädgården

Tant Grön
0

Kanske en rörelseaktiverad sprinkler skulle funka. Så katten får sej en dusch, då aktar den sej nog. 🐱 Vet inte vad dom kostar.

Ria74
0

För att bli av med katter har jag fått tipset att spraya med en blandning av tabasco och vatten i en sprayflaska.

Har dock aldrig provat själv.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar