Städa bilen?
När det dammar i plånboken vara kreativ och gnata på omgivningen, så nu ska jag städa pojkvännens bil i helgen.😃 Problemet är bara att jag inte är jättehaj på vad som ska städas. Såklart städa ur skräp, pant och saker som inte hör hemma i bilen, samt torka av instrumentbräda osv, plus dammsugning. Men är det klart sen? Hur gör man allt så smidigt som möjligt? Alltså invändigt, tvätta utsidan får han göra själv!😊
Haha ja att pojkvännen ens litar på mig till att göra detta bevisar väl bara att han älskar mig litegrann ändå🤪

Du kan tvätta av klädseln om du vill vara ambitiös. Det finns särskild klädseltvätt på biltema eller på mackarna.
Putsa rutorna invändigt.
Tvätta gummimattorna.
Börja med att plocka ut allt löst ur bilen och kasta det som är skräp. Dammsug sedan upp all grus och annat skräp glöm inte att fälla sätena för att få riktigt rent.
Torka av alla ytor så det blir dammfritt. Putsa rutorna på insidan .Tvätta klädseln och gummimattorna. Plocka in allt i bilen igen och häng eventuellt in en doftgran 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Tack så mycket! Låter inte så svårt, får hoppas pojkvännen blir nöjd :)

Det blir han säkert. Jag hade älskat om någon städade bilen åt mig 👍
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Tycker att Ria74 sammanställde det bra 👍
Sunt förnuft och damsug/torka av/tvätta det som är skitigt, att köpa dyra rengöringsgrejer till bilen brukar vara bortkastade pengar om det inte är något speciellt som måste rekondas. (stavning?! =/ )
Om du har, så är det mycket lättare med en elementgrej. En smal platt grej som man sätter på röret på dammsugaren. Perfekt för att komma åt trånga utrymmen. T ex mellan framsätena.
#5 Ja åh vad smart! Blir nog jättebra med den! :D
#4 Jag vet inte ens vad rekondas betyder.. 🤐 Men jag håller med dig! Min bror pysslar mycket med bilar och han säger också att när det gäller tvätt och städ så är det onödiga pengar att slänga på saker som låter fancy :P
#6 Ja, när man skickar in bilen till ett företag för att få den städad (men även tvättad och vaxad) så kallar man detta för en rekond, bilen rekondas. Osäker på stavning och hur man böjer det. Ett annat ord för städning av bil, oftast mer djupgående rengöring av bilen när man lämnar in den på firma…
Det heter väl rekonditioneras men ett kortare (enklare) ord är nog rekonda.
#8 Ja, mycket möjligt 🙂