Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketteromsajtenifokus
Läst 1304 ggr
ilenna90
1

göra rent textilskor

jag har ett par svarta klacktextilskor som det har blivit en fläck på (vet inte från vad), så att det är ett område som är gråvitt mitt fram på skon. jag har försökt göra rent med tvål och vatten men det gjorde tyvärr ingen skillnad. jag vill/kan inte lägga in dom i tvättmaskinen så jag undrar om det finns något annat knep? hittade tips om klorin, bakpulver osv, men det känns ju inte som det ultimata när skorna är svarta D:

Eda
2

Jag tror att det är enklare att färga skorna svarta än att få bort fläcken, men färg kan vara ganska dyrt. Jag har faktiskt färgat nötta sömmar på textilier med svart vattenfast tuschpenna, det blev ganska bra resultat när jag ”duttade” på färgen. Du kan ju prova först lite försiktigt där det inte syns och se om du får samma färg som på skon.

Jag hittade också en länk om skofärgning på nätet: http://www.skotornet.se/blogg/2010/03/farga-skor/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.