Degplattor
Det fanns inga degplattor så personalen rekommenderade min man lasagnplattor i stället!
Går det att använda till att baka in en laxbit? Det är durumvete i dom, står det.
Nån som vet om det skulle funka
Om det var smördegsplattor så är ju de totalt olika lasagneplattor så nej det lär inte bli nått bra resultat. Smördegsplattor är ju fulla med margarin som gör att degen lyfter sig och blir lätt och spröd. lasagneplattor på blir nog bara kompakta och sega. Om nån I personalen rekommenderade lasagneplattor istället för smördegsplattor tror inte jag den personen brukar laga mat eller har speciellt mycket kunskap om mat.
Tack! Det var det jag misstänkte, att det inte kunde vara samma. Nu sa han ifs inte vad det skulle vara till, men det kunde hon ju frågat.
Jag får skaffa smördegsplattor i en annan butik.
Som Åsa S säger, så går det inte att jämföra resultatet. Jag rekommenderar dock att försöka få tag på smördegsplattor som innehåller smör, för bästa smak.
/Désirée
Tack alla. Jag har nu införskaffat degplattor. Konstigt att folk i butiker inte vet mer om vad dom säljer.
#4 Ja verkligen. Åtminstone kan de väl säga att de inte vet än att ge ett helt tokigt förslag.
/Maria