Jimmy Åkesson vid gränsen?
2020-03-04 16:54#0 av: Wonnalesan
Är det sant? Att JÅ står vid gränsen mellan Turkiet och Grekland och delar ut flygblad att det är fullt i Sverige? Det måste vara en skröna?
Underskriften ska vara- Svenska folket-. Jag vill å det bestämdaste bestrida att jag skrivit under något sådant upprop.
”Med tillstånd från Wonnalesan har jag kopierat in detta här.”
/Désirée
Aldrig någonsin har jag skrivit under något sådant. Det är ett vidrigt, smaklöst och oförskämt tilltag av JÅ!
/Désirée
Inte heller jag har skrivit under eller skulle någonsin göra. 🤮
Tycker han skämmer ut Sverige.
Såååå smaklöst då människor dör. Det liknar mobbingen i lågstadiet!
Nu är J Å polisanmäld https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3M4eE/advokat-polisanmaler-jimmie-akesson-sd
/Désirée
Vilket PR-trick! Fy sjutton!
Utan att stödja eller på andra sätt försvara SD och JÅ,MEN på vilket sätt är det smaklöst osv? Att han upplyser flyktingar om läget i Sverige? Att de som redan är här lever inte alls i den idyll som troligen finns hos flyktingar på just flykt? Eller vad menar ni/media?
Han kan inte underteckna med Sveriges folk, jag har inte skrivit under något papper. Samt att stå där och se små hungriga och frusna barn gör att man inser att han inte har en aning om deras läge.
Om han gick in och sade jag ska se hur det är att bo här, att svälta, frysa och vara rädd, då vore det en annan sak. Men välbärgad, rik och utan att ha lidit nöd så kan man inte ta sådan beslut för oss.
Känslolöst, kallt och utan empati, vill man ha en sådan ledare?
#7 Känslokallt? Nej det vill jag inte påstå, finns många hemlösa i vårat land som många blundar för. Bara för att media riktar in sig på att filma och fota barnen så är det ofta (inte alltid) dessa flyktingarna också riktar in sig på.Har sett videor där de utnyttjar utländsk media och håller barnen ovanför öppna brasor så deras ögon ska bli röda och tåras. Barn som manipuleras att göra saker som inte "vi" får se. OCH med detta vill jag INTE säg att det inte existerar men man ska tänka själv och inte bara tro på allt media pumpar ut. Hur kan man säg att en person inte har en aning? Har DU pratat med honom eller du tar för givet för det media visar och skriver?Vet DU vad han gör mer där? Eller du tar för givet att han bara delar ut blad och går igenom läger/platserna utan att se? Jag blir så trött på lättlurat folk i vårat land som inte orkar/vill gå bakom kulisserna på medias propaganda och nedsvärtning av enskilda eller partier.Att spy galla som trams politiker gör och utgöra sig själva till barmhärtighets soldater.Någon gör något utöver det vanliga i lagom landet Sverige och alla är genast med på ledet och "gamar sig".Va inte så naiva.Sen spelar det ingen roll om det är JÅ eller självaste diktatorn SR.😴
Så man kan inte bry sig om uteliggare i Sverige för att man inte gillar det som pådyvlas oss om oss alla i Sverige? 70% är nog på samma linje.
Om man fryser efter en timme hur mycket fryser man att sova ute under bar himmel? Såg du lille Alan på tre år uppspolad på land?
Jag bryr mig om de som har det svårt, men en välmående människa som tror han har hela Sveriges sanning, nej om han sover ute 14 dagar, får äta lite bröd, vara hunsad hit och dit kanske jag kan lyssna på det han upplevde då..
Det där om att man håller barnen över elden, det låter som alla andra skrönor.
Jag blir så trött på alla de lättlurade väljare som tror på en ledare för ett nazistparti! Samme partiledare gör en fullkomligt vidrig handling och har dessutom fräckheten att påstå att han gör denna handling i det svenska folkets namn!
Nej J Å upplyser på intet sätt om läget i Sverige! Det han säger om att Sverige är fullt är en ren lögn.
Wonnalesan, jag beundrar ditt fina sätt att skriva och den medmänsklighet som lyser klart i dina inlägg.
/Désirée
#9 Mitt inlägg om hemlösa i vårat eget land var menat på precis samma sätt som ni skriver om flyktingarna och deras frusna nätter och att gå hungriga. Lille Alan kommer jag ihåg ja.Det var 2 syriska smugglare som orsakade hans död då båten han färdades i sjönk. Vad ska jag svara på det menar du?Att det skulle vara flygbladens fel eller??? Jaha så nu gör du ett konstaterande utan fakta #10 att jag är nazist?? Eller vart ville du komma? Är inte ett land fullt när ett land inte kan behandla de nuvarande "flyktingarna" med värdighet,arbeten osv? Vart befinner du dig då DesK? Inte i detta Sverige ialla fall. Har du verkligen missat invandrarnas desperat rop på hjälp med placeringarna i landet, rop på hjälp med arbete etc etc Eller du har glömt skygglapparna på? Det är en skam att sitta och inbilla sig att alla har det bra.
Sverige kan ta emot många flyktingar och behöver en massa arbetskraft, för att säkra vår fina välfärd. Så har det varit även i vår nutidshistoria, se Leif GW Perssons Blattarna som byggde Sverige. Att utvisa nyanlända som har bott här, lärt sig svenska och dessutom jobbat och betalat skatt i ett antal år är rena kapitalförstöringen, utöver att det skapar ett otroligt mänskligt lidande.
Sverige är ett av världens bästa länder att leva i, detta måste vi alla komma ihåg och vara tacksamma för. Att jag skulle ha skygglappar är löjligt! Jag har jobbat med och för flyktingar i större delen av mitt liv. I mitt hushåll har jag haft, som mest, 5 ensamkommande flyktingar fast boende. Här har de endast kunnat bidra med ca 1000:-/mån för mat och hyra, medan hvb-hemmen tjänade ca 30000:-/mån på samma ungdomar innan de blev uppskrivna i ålder, eller fyllde 18 år. Ofta har jag många fler nattgäster, så några skygglappar har jag inte! Jag gör däremot något för dessa människor och många andra människor.
/Désirée
I GVs program såg man i början alla Svenskar som utvandrade, miljoner människor var det.
Där i New Sweden finns deras ättlingar.
Hit kom Italienarna , Vallonerna, Ester, Ungrare mfl. Just i Norrköping var det mest Ester och de fyllde upp textilindustrin och fick maskinerna att få fart. Min pappa arbetade inom ylletextil och berättade om hur det växte av välstånd då maskinerna gick hela dygnet runt.
Louis de Geer är industrins grundläggare och fader, han var upptakten till vårt välstånd. Han står staty mitt i vårt industrilandskap.
I mitt land råder inte -vi och dom sämre- vi är alla människor som behöver varandra. Jag tycker inte man ska sparka neråt på dom som redan ligger. Hota andra för deras ursprung och härkomst!
När hatet nått en punkt är det försent att vända om. Att tro att vi skulle skyddas vid den tidpunkten är naivt.
HBTQ personer ska i andra länder inte få bo där de bor, det ska vara HBTQ fritt.
Det är som att de tror att för att det förbjuds så försvinner det.
Vilken grupp kommer sedan på kartan?
Men de som älskar kommer alltid att vidga de mörka zonerna och ge hopp till världen så länge världen finns. Det farligaste är att ge mörkret mat och makt.
Tro på det goda, håll fast vid kärleken så ska allt annat tillfalla er…Mvh/WL❤️För störst av allt är Kärleken.
Flyktingpersonal vittnar om en mycket svår situation för flyktingarna.
https://www.bt.se/okategoriserade/forsta-gangen-jag-ser-barn-i-sadan-chock/
De små barnen, hjärtat värker. Vad har de gjort för att behandlas så illa. Vi har levt, barnen är framtiden, jorden är deras. Jag känner sorg och skulle vilja hjälpa dom om jag kunde. var är hjälporganisationerna med tält , mat och medicinsk hjälp UNHCR tex, var är de? 💔
Blir så trött på alla dom som säger att Sverige är ett bra land att komma till. På vilket sätt är Sverige bra i dagsläget? Arbetslöshet,bostadsbrist, segregation är ju bara löjligt att diskutera.Många nyanlända säger ju själva att de inte vill bo i områden där just alla nyanländer placeras. De vill komma in i samhället och göra rätt för sig.Varför då inte blanda upp oavsett vart i landet. 08 :orna vill ha nyanlända men inte i sina egna bostads områden? Hur går det ihop? Det program GW gjorde handlar ju om för flera år sedan när Sverige skrek efter arbetskraft. Idag är det enorm efterfrågan på jobben inte tvärtom. Regeringen har ju handlat efter kvantitet och inte kvalitet. Att bara tillåta invandrare att komma hit och sedan skiter samhället i dom.Jag fattar inte hur man kan resonera så? #12 Du svarade dock inte på frågan hur du kan anta att jag är Nazist? Det är så löjligt att ta något för givet i diskussioner. Kan man inte ifrågasätta någons uttalanden i negativ form ang SD utan att det ska antas att man är SD anhängare?
#17 Tycker du ska besvara min fråga snart eller du skrev mer än du kan stå för Ska vi börja länka till uttalanden så blir denna tråden milslång😴
#18 För det första så bestämmer jag innehållet på den här sajten, inte du! För det andra så är jag innerligt trött på att det dyker in en typ här och påstår att J Å endast upplyser om läget i Sverige, när han begår en exempellöst dålig och smaklös handling! Du har aldrig visat intresse för den här sajten tidigare. Du har således endast dykt in här för att sprida lögner om Sverige och försvara JÅ och SD.
/Désirée
#19 Okej. Jag har varit på detta forum åtskilliga gånger då jag sökt efter husmors tips ja… Blev förvånad när det dök upp politik på denna sidan.Och tänkte då fråga vad det var som upprörde ang JÅ tripp och utdelningen av flygblad.Jag är ingen anhängare till SD men jag undrar hur och varför folk reagerade på hans tilltag. Hade det varit någon annan partiledare hade jag frågat samma sak. Att du styr i detta forum rör mig inte i ryggen,du kör ditt race så….Som jag skrev jag försvarar ingen utan ifrågasätter varför ni som kommenterat tråden ödslar energi på JÅ och hans parti, det är ju precis det de vill. Så man kan väl säg att jag ifrågasatte er då? Intressant att människor reagerar som du gör när man ifrågasätter hur man kan anklaga någon utan bakgrund. Den tog kan jag väl bara konstatera. Men visst jag måste mao vara aktiv kommentatör för att få vara på denna sida.Tråkigt. Ha ett bra liv men slösa inte krut på ett parti som inte är värt det.
Nej, JÅ upplyser inte om läget. Han vill skapa rädsla, få oss att tro att Sverige är nära en kollaps och att det är bara de som kan rädda Sverige. Det var så SD blev stort, genom att hetsa folk till hat och spela på deras rädsla.
Tyvärr är det så att inga argument biter på folk som har gått på dessa lögner så jag tänker inte lägga ner tid på att övertyga någon eller lägga fram argument. Men jag länkar till den här artikeln där professor Per Ödling berättar just om det här:
"…. förklaringen till den snabba SD-ökningen i väljarbarometrar kan bero på att väljarna inte hittar något annat lämpligt parti att rösta på. Dagens situation med mer än 50 procent som inte tror på framtiden betyder dessutom att det finns 50 procent rörliga väljare.
Per Ödling berättar att forskarna är rätt säkra på att en starkt bidragande orsak till den mörka framtidssynen är att sociala medier under senaste 10 åren gått från att vara plattformar för samvaro där man umgås med vänner och skrattar till att bli också bli plattformar för grupperingar med ljusskygga åsikter. /…/
Det handlar inte bara om att cirka 10 procent av befolkningen tycks lida av en masspsykos, utan Per Ödling bedömer att grupper som just ”Stå upp för Sverige”, där ca 2 procent av väljarna ingår, på fullaste allvar tror att landet ska invaderas av muslimer, att Sharia-lagar kommer att råda i landet och att brotten tiofaldigats.
De många versalerna till trots pekar all statistik på att Sverige verkligen inte går någon dyster framtid till mötes, utan att det går riktigt bra för oss."
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Masspsykoser uppstår då en fara målas upp till proportioner som inget fog finns för.
Man ser ju galenskapen från folket vid 2dra världskrigets utbrott. Man angav sina egna föräldrar som var emot Hitler. Minns mamma berättade om en kvinna vars syster angav föräldrarna som fördes till koncentrationsläger.
Det börjar med oro, rädsla, förvirring, förföljelse och död.
Jag håller med om att de övertygade finner trygghet att ha någon som är orsak till deras oro. De använder inte förnuftet och ser inte hur historien upprepar sig.
Behöver alltid människan någon att skuldbelägga? Att få vara offer som ska ömkas.
De på andra sidan taggtråden är ju offer, så då kan man fråga vem JÅ är i den situation han befann sig där vid gränsen. Nog tycker jag vi skulle kunna ta barn som är sjuka , övergivna och frusna hit. Kom de skulle jag ha plats för 2 -3 stycken utan betalning som också brukar vara ett slagträ på de som bara sprider hat…
Hur kan någon påstå att Sverige är fullt med en yta på 450 295 km2 och en befolkning på 10 milj, när Tyskland med en yta på 357 386 km2 och sina 82 milj invånare verkar ha arbetstillfällen och även bostäder för gästarbetare och flyktingar? Är tyskarna så mycket rikare än svenskarna??? JÅ var kanske inte klassens ljus i matte? Om han är så dålig på att googla på fakta är det kanske en dålig idé att låta honom bli något mer än ledare för SD?
Som jag ser det så är det inte en politikers/partiledares uppgift att göra något sådant, utan en uppgift som enbart en utsedd minister ska ha rätt och möjlighet att sköta.
Lyckades JÅ klämma in sig i det fulla Sverige igen? ;)
Så hur många tjejer/kvinnor av er här inne vågar gå hem själv tex en natt efter lite dans? ni som är lite äldre vet ju att för 30 år sen kunde ni göra det helt utan bekymmer!
Nej, nej jag var ung på 60 talet, vi var många som våldtogs då, inga utifrån kommande, bara Svenska grabbar. De flesta vågade inte anmäla för det var kvinnan som blev ifrågasatt. De tog reda på om hon haft sex tidigare, för kort kjol osv. Man teg och led. Jämlikheten har nått en liten del i samhället, men inte tillräckligt. De flesta våldtäkterna begås inom äktenskapet. Nu vågar tjejer anmäla till en viss grad oavsett vem som begår det avskyvärda brottet.
ok, jag är 51 och sånt hände då inte där jag bodde eller dom andra städerna jag kände folk, jag har bekanta som pratat med poliser som vart med många år och det du säger måste mest hänt där du bor.
Hur menar du inom äktenskapet, menar du att mannen ville ha sex men inte kvinnan? jag tycker det låter lite lindrigt även om det var fel, idag gruppvåldtas 12-15 åriga tjejer på samma gång dom misshandlas, tror dom tjejerna har det lite tuffare psykiskt, men de här är ju bara standardförsvar för(er) människor som inte ser allvaret Sverige befinner sig i nu!
Precis som #29 Wonnalesan säger, så var det farligt förr, på många sätt mer farligt än idag. Även idag är det störst sannolikhet att det är en helsvensk förövare, eftersom det faktiskt bor flest svenskar i Sverige. Jag har två döttrar som bor i en större stad och de har inga som helst problem med att gå ut på kvällarna. Brottsligheten i Sverige minskar, glöm inte det!
/Désirée
Jag är född 62 och uppvuxen i Göteborg och känner väl igen det #29 skriver om.
/Maria
Du/ni lever i en förskönad värld där ni läser kvällstidningar som inte får skriva det dom vet!
jag skriver några rubriker från en annan tidning som skriver ut fakta…Flyktingar våldtog och urinerade på 5-årig flicka och visade sen flickans pappa, 79-åring våldtagen på kyrkogård av en invandrare, invandrare trängde sig in och strypvåldtog kvinna, vuxet flyktingbarn fick bo på ungdomsklinik-våldtog direkt, flicka överfallen och grovt misshandlad av 3 vuxna invandrare, Nathalie:de ropade svensk hora och skar sönder mina bröst, gruppvåldtog flicka tills hennes underliv sprack, alltså de här är bara ett axplock som ni inte får läsa i era trygga kvällstidningar men det händer ändå!
Sen att ni tänker "rasist" är ju sjukt, jag är inte rasist för jag vill ha ut folk som inte hör hemma här, jag välkomnar alla som behöver hjälp eller försöker få ett bättre liv, idag ser jag inte att så många vill ha ett bättre liv av dom som kommer när dom till och med har skyddsvästar på varje dag och bär pistoler och knivar och totalt saknar respekt för samhället eller befolkningen, och ja jag känner bra människor som invandrat så vrid inte till det till nått det inte är.
#33 Vilken vidrig människosyn du verkar ha. Gillar du att "gotta dig" i detaljer?
Jag kan skriva en massa vidriga detaljer från mitt liv som ung utan att blanda in var människor kommer ifrån. Det har inte med saken att göra.
Ett brott är ett brott oavsett vem som begår det.
Jag förstår inte riktigt vad du vill med din rasistiska text mer än att tala om att den inte är rasistisk???
/Maria
Förstod nån skulle vrida den till nått det inte är, det är svenska sättet. hur kan man vara rasist om min kompis är från Syrien och men jag vill ha ut alla våldtäktsmän och mördare som inte hör hemma i ett land "som vart tryggt" men gått till att skyddsvästar är obligatoriska för vissa ungdomar i dag?
det är ju bättre nån svarar som inte sitter hemma varje kväll i sin trygga tillvaro och tittar på ett styrt aktuellt eller styrda kvällstidningar!
och kompisen flyttade från en större stad för hans landsmän slutade inte vara kriminella och han ville ha ett bra normalt liv! sen har jag bekanta som är från Thailand och Turkiet också, glömde nämna det! plus en kompis är gift med en Egyptiska….
Skillnaden är väl att jag också vill ha bort våldtäkter och andra brott men jag lägger större vikt vid själva brottet än vilket ursprung brottslingen har.
Så trevligt för dig att du har vänner🙂 så märkligt att du behöver tala om deras ursprung. En vän är ju en vän bara…
/Maria
Det som absolut inte hör hemma här är den vidriga människosyn som du uttrycker i #33! Det är den typen av vidriga människosyn som förstör och skapar problem!
/Désirée
Ja maria, om du kallar mig rasist och jag förklarar att jag har vänner som är invandrare så förklarar väl det varför jag nämner dom, eller? är man rasist hatar man väl alla utom sin egen ras, eller är jag deltidsrasist för jag är emot mördare och våldtäktsmän som inte har nått gott i tankarna när dom kommer till landet?
Sen verkar ni missa rubrikerna, ja jag tycker otroligt synd om den tjej som blev så brutalt våldtagen och misshandlad så hennes underliv sprack, men jag är väl en dålig människa för det!!!!!
Sen när dom flesta som kommer är män, borde inte ni tjejer reagera när dom lämnar kvinnor och barn hemma i krig? blev det krig här så är jag rätt säker på att vi män skickade kvinnor och barn till en säkrare plats.
men slutsatsen hur ni tolkar min text är att jag är rasist och har en vidrig människosyn för jag vill ha bort mördare och våldtäktsmän, så jag ser inget mening att fortsätta skriva när ni vrider saker till nått det inte är, fortsätt i er trygga värld med aftonbladet/expressen och aktuellt och blunda för det som faktiskt händer, ha det så bra, hej då!
Man kan inte föra i bevis på det sättet du gör. Tänk på han som mördade lilla Engla, skinnhuvudena som sparkade ihjäl John Rohn, Knutbymorden, polismorden i Malexander, osv osv. Ingen av oss har väl del i det? Alla kriminella ska dömas oavsett varifrån dom kommer, brottet är inte extra fel för att någon kommer från annat land.
Nej, det var inte bättre förr. Vet tjejer som blev våldtagna på 60/70-talet, och jag var en av dem. Det vågade man kanske bara berätta för den allra närmaste kompisen. Aldrig att man skulle våga anmäla, då skulle ju föräldrarna få veta. Vet faktiskt ingen som anmälde. Bra att tjejerna nu vågar anmäla.