Skura och dona

Allting färgar av sig på de målade väggarna

2018-07-22 18:17 #0 av: JoannaLi

Jag har nyligen flyttat in i nya lägenheten, som för det mesta har målade väggar invärtes. Och allt färgar av sig på dem? Först noterade jag att köksstolarnas ryggkarm hade lämnat en skugga på väggen, men såg inget skrap, bara brun färg på den vita väggen helt enkelt. Tänkte väl att någon råkat skrapa stolen mot väggen, och gick vidare. Igår flyttade jag de nya, lädersofforna. När de kommit på rätt plats flyttade jag dem upp mot väggen. När jag senare skulle flytta om dem, och drog dem ut igen (drogs inte längs med väggen någonting, och var inte hårt tryckta mot väggen, utan bara "vilade" mot) så var det svarta skuggor på väggarna. 

Alltså vad? Såhär har jag inte upplevt andra målade väggar? Finns det något jag kan göra? 

Anmäl
2018-07-22 18:55 #1 av: MonicaLagerquist

Ta kontakt med hyresvärden och berätta för dem.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-07-22 19:37 #2 av: JoannaLi

#1 Det är en bostadsrätt. Är ommålning lösningen?

Anmäl
2018-07-22 19:41 #3 av: VoxBauers

Hör dig för med en målare vad som kan vara fel.

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2018-07-22 20:46 #4 av: MonicaLagerquist

Håller med #3

Anmäl
2018-08-19 15:36 #5 av: Maria

Känns som om väggarna är målade med någon billigare färg så att måla om med kvalitetsfärg kanske kan vara något?

/Maria

Anmäl
2018-08-19 15:45 #6 av: MonicaLagerquist

Hur har det gått?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.