Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 1648 ggr
MonicaLagerquist
8/16/18, 2:36 PM

toalettrengörning

Nu vill jag ha era bästa tips på att få ren toaletten.Det blir fula bruna beläggningar väldigt fort.

Det var inte alls länge sen jag höll på i ett par dygn innan det blev rnt.estade nog det mesta.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Shamall
8/16/18, 3:12 PM
#1

Har du eget hus med egen brunn? Om inte, har du testat att he lite klorin över natten?

Shamall

Fridaaaa
8/16/18, 3:14 PM
#2

Söker med tips för detta
Har egen brunn

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
8/16/18, 3:20 PM
#3

Kanske inte det svaret ni önskar men… kaffesump. Ner med sumpen i toaletten. Ta borsten och ha sumpen på borsten. Och toaletten blir ren och fin. Bara spola sen. Skölj borsten tills den är ren från sump. Det är mitt råd

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JMW
8/16/18, 3:23 PM
#4

Jag köper kalkosan och sprutar ner i toan. Låter verka över natten. Sen blir det fint igen. Alternativt Hessa som finns på ICA. Det blandar jag ut med vatten eller häller en liten skvätt i toan. Vi har egen brunn och lite järn i vattnet så jag måste göra detta regelbundet.

Citronsyra kan också funka.

MonicaLagerquist
8/16/18, 4:16 PM
#5

Vi har inte egen brunn men extremt mycket kalk i vattnet. Just nu står toan full med klorin och det ser ut att sakta lösas upp. Började i morse och toaletten får nog stå avstängd till imorgon.

Klorin är ju inte de roligaste att spola ner i toaletten men tyvärr.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
8/16/18, 4:24 PM
#6

Jag testade att hälla i två liter CocaCola enligt ett tips på nätet. Det skulle verka under natten sedan var det bara att spola.

Det hade varit bättre att dricka upp Colan kan jag säga😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
8/16/18, 4:33 PM
#7

Du kan göra egna "tabletter" också. Miljövänligt.

https://www.youtube.com/watch?v=7ueWOPGNS3g

annia1
8/16/18, 5:55 PM
#8

Om det blir beläggningar fort så endera är det nåt problem med vattnet att det tex fäller ut koppar från vattenrören. Eller så behöver vattencisternen på själva toaletten göras rent. Är det bara toan som blir missfärgad så är det mest sannolikt vattencistern.

Det förstnämnda finns inte så mycket att göra åt. 
Men det andra se till att ta bort taket/locket på vattencisternen på toaletten och gör ren inuti. Sen även se till att göra rent under kanten där vattnet rinner/spolar ner i toan. Fast där är det knepigt att få riktigt rent då det är så lite utrymme så svårt att komma åt. Man behöver ha typ en mascaraborste, fast helst lite hårdare borst än det.

.

Maria
8/16/18, 6:20 PM
#9

Våra toaletter är rengjorda i varje vrå men själva emaljen har blivit matt. Gissar att de är väldigt gamla "holkar". När det är matt yta så blir det fort missfärgat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
8/16/18, 6:27 PM
#10

#8     Kollar upp cisternen.

Stolt ägare till fem La permer

_Fisken
10/4/18, 9:24 PM
#11

2 dl snorhett vatten och en halv dl citronsyra (typ från kryddpåse) blandas. Häll i det i toastolen och låt det stå i några timmar. När du kommer hem sen så är toastolen ren … eller måste du borsta lite lätt.

Upp till toppen
Annons: